Oj oj oj!!

Nu är det såå längesedan jag bloggade så jag har nästan lite abstinens.Jag tycker det e så roligt att läsa andras bloggar men det e nog bara för jag e så jäkla nyfiken som "nån" sa.Men e man inte nyfiken får man ju inget veta, eller!? Men tiden tycks inte räcka till, det är så mycket som ska fixas med heela tiden.

Sommaren o semestern var ju över i ett litet nafs. Veckan i Stockholm var trevlig hos min Alexandra. Eftersom hon jobbade på dagarna fick vi klara oss själva men det gick bra med våra stora kartor o laddade SL -kort klarade vi oss fint. Vi besökte museum, var på grönan, kungsträdgården, slottet o shoppade lite grann, ja allt vad en riktig turist ska göra. Stockholm är en vacker stad måste man ju bara säga.
Efter det har allt bara rullat på, solat o badat i det fina vädret. För att inte tala om vår heldag på Mollösund, guuuu vad vackert.

Har oxå varit på besök hemma hos min underbara chef Gunsan o hennes goe gubbe Janne. En rolig o skrattig kväll blev det, stackars Maries gubbe fick vara chaufför.Tja han får väl ta igen en annan gång.
Sen kom Fjordfestivalen oxå väldigt trevligt o tjöta med roligt folk o lyssna på bra musik.

Och supersöta Sara som jag var o fika med en dag. Det går långt mellan gångerna vi träffas men när vi gör det så har vi alltid mycket att prata om. Hon bara strålar av lycka och det kan man förstå för sötare bäbis än Leon får man leta efter. En riktig goding är han! 

Sedan efter all sorg i detta hus fick vi nästan glädje fnatt när Jonas kom in på konstskola i Stockholm. Men vänta nu hur kom detta sig att mina barn hamna där borta alldeles för långt från mej.?? Men jag är glad bara mina barn är glada och man får ställa upp med allt vad man kan. Just nu bor han i köket hos Alex och hur länge det blir vette gudarna?. Hur jäkla svårt ska det vara att få tag i ett ynka rum i denna stad? Ska nog fasen snart ringa kungen han har ju många rum som står tomma o till ingen nytta. Ja menar I Sverige i tiden eller? Nä ,man skulle haft släkt eller vänner där som kunde slänga ut lite krokar det hade varit suveränt. Men men, nog om detta "allt löser sig sa han som sket i Valhallabadet". Bara Jonas får göra det han är bäst på så får det gå o skolan trivs han med det är huvudsaken. Men det är tomt utan honom måste bara få säga det.Snyft!
Måste oxå gratta stumpan som kommit in på skolan o läser modevetenskap. Kunskap är aldrig tung att bära så bär på bara ungar!!

Sist vill jag bara dissa alla trångsynta o egoistiska  människor som bara tänker på sitt eget välbefinnande. Varför hjälpa till när man äger dyra kapitalvaror och har lån upp över öronen."Har man inte skiten i arslet e det väldigt svårt att skita"Varför?? Jo för man vill inte rucka på sitt väl o ve. Dom som har mest lån när dom dör vinner. Eller vadå? Det kan jag fundera ihjäl mej på. Har man satt barn till världen ska man väl hjälpa dom!? Nänä då frågar man om man får låna pengar av barnet????Konstigt!
 Så tycker jag iallafall!!!!!

Ja det kostar att leva men det behöver inte alltid kosta dyra pengar, det man kan göra själv är guld värt o sen om det finns en fruktansvärt snäll o hjälpsam snickare att tillgå så blir det ju så bra.




Kommentarer
Postat av: Mej

Jaha o kakelsättaren vart det inget snällt sagt om hahhhahhaahhhaaa

2008-09-12 @ 23:44:07
Postat av: tiger woods

golf är svaret, allt blir så mycke lättare då

2008-09-16 @ 17:20:38
Postat av: Maria...

som sagt...vilken fin bild på dig!!!!

2008-09-18 @ 13:38:14
Postat av: tiger woods

svingen såg lovande ut det kanske kan bli nått

2008-09-20 @ 22:45:55
Postat av: Sara

Äntligen!!!!

Har längtat efter att fortsätta läsa din härliga blogg. Ser framemot mer skvaller, roliga inlägg, fina kort och framför allt läsa en blogg som "inte far med osanning"...

Tack för fikastunden sist gång, och Leon simmar runt i badbyxorna han fick på hans älskade babysim.

Kram kram kram..... :)

2008-09-24 @ 08:52:32
URL: http://saragidlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0