Detta underbara bloggande!!!!

Tjoho,!! alla mina blogglovers o alla ni andra med! Nu var det längesen jag skrev men alla tjatar o tjatar, så efter noga övervägande så har jag bestämt mej. Varför ska inte jag få säga min mening här i livet? Har vi inte yttrandefrihet i det här landet så säg ? Det är just därför det är så många människor som bloggar, man vill helt enkelt skriva av sig om livets orättvisor eller berätta om glädje ämnen här i livet. Lika dumt som det är att blogga är det väl kanske lika dumt att läsa en blogg. Jag har frågat mina barn om deras åsikt, men vadå det e bara att köra på mamma. Så då gör jag väl det då. Men inga mer taskiga inlägg (dom kommer på min andra blogg) Ha ha!

Ett stort glädjeämne är att Jonas fick stipendium från Konstfrämjandet. Mannen ifråga var ju i London vid tidpunkten så jag fick en riktig svettattack när vi stod på vernissaget o allt dom läste upp på motiveringen stämde in på mitt lilla duktiga barn. Helt skakig gick jag fram o hämta det,mormor var nog också lite skakig för hon höll på att snava över en lysmask gjord av glödlampor men ingen skada skedd. Synd att han inte var där o fick vara med om detta själv men han hade det kul England, man kan ju inte dela på sej?.

Nu har vi varit långlediga o i torsdags åkte jag o Jonas till brorsan i gbg, låna mammas lilla bil (har fortfarande ingen egen) o iväg. Jäklar vad det regna denna dag. Vindrutetorkare som skrek som en stucken gris var tredje gång,höll på att göra oss tokiga innan vi var framme. Väl där åkte vi o kolla in den skolan Jonas ska söka in på. Såg trevligt ut mitt i Slottsskogen.Så nu håller vi tummarna att han kommer in. Ja det e tufft med alla svåra beslut men tur e att jag har Alex att råda med vad gäller det ena o det andra, hon e go den tösabiten!
Efter detta var vi tillbaks i Kållered o käka underbart god mat, ja passa på o ät nu vi vet aldrig om vi kommer att äta fläskfile igen?!

Ja sent på kvällen skulle vi då hem säger bara fy fasen vilken skräckfärd,dåliga, skrikiga  torkare o inget som helst halvljus Det lös som äggulor ungefär, så när vi var i Uddevalla igen fick Jonas nästan spetta loss mej ur bilen.Färden som gud glömde kan man säga. Men man lär sig ju nåt som sagt var. Kör aldrig med okända bilar!
Gör alltid trekollen Tuta Ljus Torkare (den kom jag på alldeles själv)
Men inte att förakta mamsens lilla bil,den går som en klocka bara det inte regnar o är mörkt.

Sen kom då söndag o vad händer då? Jo mitt kyl pajar!! För fan Leslie nu får det vara nog med busigheter!!  Vad göra ? Jo ringa Mielebrodern som bara e ute o golfar nuförtiden. En Ping med en sving?? Och snäll som han är satte han sej i bilen på måndag o fixa o laga.
Tuusentack!!

Har också pratat med söta alex som idag har sminkat grabbarna i The Refreshments till deras cd omslag. Duktiga barn! Det e det jag säger, jag har lärt dom allt jag kan!!
Nä nu ska jag avrunda så ni inte läser ihjäl er, ska försöka lägga upp lite bilder från min inflyttningsfest men det får bli en annan dag!
Sköt om er and be careful outthere!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0