Jaha

Då sitter man här , halvgammal o singel. Ja man har nog levt ett allför skyddat liv men nu e det andra bullar som gäller. I lördags skulle jag o min syster byta däck på hennes bil.Det kan ju fan inte va så svårt? ( hennes kommentar) Men det va lite svårt att få loss bultarna, faktiskt väldigt svårt! Men i samma ögonblick kom där en gentleman som hjälpte oss. Fast han blev lite nervös när jag fråga systern om hon hade dragit handbromsen? Näää det behövs väl inte? Nä nääää?  Ja där stod vi med tindrande ögon när han åla runt på golvet i sina finbyxor, tack Lennart tack! 
När vi nästan var färdiga kom en vakt från " tre lingon" o sa att larmet hade gått. Vaaa sa Syster vi har ju bara vart här en halvtimme, (lite ljug)  vi har inte gjort nåt. Så han ville se leg, (nä sa regina jag har inte rakat dom på ett ta). men körkort gick bra.
Inte nog med det så precis när vi skulle åka ärifrån gick det förbaskade larmet en gång till men då pep vi iväg som en avlöning fortare än fortast. Han va ju inte ens snygg!

Ja så nästa lektion tror jag blir hur man tankar en bil, o då e det kanske jag som ställer frågan " måste man skruva upp tanklocket?"

Fortsättning följer i mitt nya vuxen liv, kan tänka mej en kurs i Hur man åker tåg? Vad e hemförsäkring?,Vad e boxer?,Hur man tvättar i en tvättstuga?,Vad kostar en liter mjölk?

Kommentarer
Postat av: Maria....

Hahahaha....välkommen i gänget. Och det kan vara helt ok, faktiskt. Man sköter sig själv, behöver inte ta en massa hänsyn m.m.
En man i byrålådan skulle inte vara helt fel. Man plockar fram honom när man behöver måla skåp, fixa gångjärn, borra hål (helst inte i nåt av metall) och byta däck m.m.
Men Carina...jag har lite erfarenhet av var man kan få hjälp med däck m.m. Slå en pling bara, så löser vi det på ett eller annat sätt. Det vet du!!!
Se det som en det är och inget annat...EN NYSTART!!!

2007-11-12 @ 21:25:42
Postat av: Maria....

Fortsättning......
Sedan ska du se...att när det är dags, så kommer Riddaren på den vita springaren jagande efter dig. Var så säker...

2007-11-12 @ 21:39:08
Postat av: dottern

det är så dags mamma!!!
hur svårt kan det va att tanka en bil.. o ja locket ska av!! haha

älskar dig!!!!!!!

2007-11-12 @ 22:23:04
URL: http://alexandrafenomena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0